წინასაარჩევნოდ დეპუტატებს საწვავის ლიმიტი გაეზარდათ
ქუთაისის საკრებულოში დეპუტატებს საწვავის ლიმიტი გაეზარდათ. ლიმიტის გაზრდა „საწვავის ლიმიტის განსაზღვრის შესახებ" საკრებულოს განკარგულებაში შესული ცვლილების საფუძველზე მოხდა. საკრებულოს დეპუტატები ღიად აცხადებენ, რომ საწვავის ლიმიტის გაზრდა მიმდინარე თუ სამომავლოდ დაგეგმილ აქტივობებს უკავშირდება, რაც ამომრჩევლებთან აქტიური შეხვედრების საჭიროებით გამოიხატება.
საწვავის ლიმიტის გაზრდა საკრებულოს მაჟორიტარ დეპუტატებს (სულ 10 მაჟორიტარია), საკრებულოს კომისიებისა და ფრაქცია „ქრისტიან-დემოკრატებს" შეეხოთ. კერძოდ, საკრებულოს თითოეული კომისიისთვის (სულ არის ექვსი კომისია) გათვალისწინებული საწვავის ლიმიტი 50 ლიტრით გაიზარდა, რის შედეგადაც, ამდროისთვის კომისიებში საწვავის ლიმიტი 200 ლიტრს შეადგენს. რაც შეეხება ფრაქციებს, მიუხედავად იმისა, რომ სულ სამი ფრაქციაა, საწვავის ლიმიტი მხოლოდ ფრაქცია „ქრისტიან-დემოკრატებს" გაუზარდეს. 50 ლიტრის დამატებით „ქრისტიან დემოკრატებისთვის" განსაზღვრულმა საწვავის ლიმიტმა 200 ლიტრი შეადგინა თვეში. რაც შეეხება საკრებულოს დანარჩენ ორ ფრაქციას („მაჟორიტარები" და „ერთიანი ნაციონალური მოძრაობა"), მათზე საწვავის ლიმტის გაზრდა არ განხორციელებულა. თუმცა, აღნიშნული ფრაქციის თავმჯდომარეებს, რომლებიც საკრებულოში მაჟორიტარ დეპუტატებად არიან წარმოდგენილი, საწვავის გაზრდილი ლიმიტი ამ უკანასკნელი სტატუსით ერგოთ. „საწვავის ლიმიტის განსაზღვრის შესახებ" საკრებულოს განკარგულების ცვლილების თანახმად, მაჟორიტარი დეპუტატებისთვის, საწვავის არსებული ლიმიტი - 70 ლიტრი თვეში, 30 ლიტრით გაიზარდა და თვეში 100 ლიტრი შეადგინა.
რაც შეეხება საკრებულოს სხვა წარმომადგენლებს, „საწვავით უზრუნველყოფის ლიმიტის განსაზღვრის შესახებ" განკარგულებაში შესული ცვლილებებით, საკრებულოს აპარატზე თვეში 200 ლიტრი საწვავის ლიმიტია განსაზღვრული, საკრებულოს თავმჯდომარეზე და მის მოადგილეებზე თვეში 250 ლიტრი, ხოლო პროპორციული სისტემით არჩეული საკრებულოს დეპუტატების (15 დეპუტატი) ლიმიტი თვეში მხოლოდ 50 ლიტრს შეადგენს.
საკრებულოს აპარატის უფროსი ვანო ჟორჟოლიანი ირწმუნება, რომ „საწვავის ლიმიტის განსაზღვრის შესახებ" საკრებულოს განკარგულებაში შესული ცვლილებები საწვავის ლიმიტის გაზრდას არ ნიშნავს, არამედ: „ეს არის არსებული ლიმიტის „უბრალოდ" განსაზღვრა, რომელიც საკრებულოს დადგენილების ცვლილების საფუძველზე მოხდა. ამ დადგენილებას ხმა მისცა საკრებულოს დეპუტატებმა და მათ მიერ მიღებულ გადაწყვეტილებებზე მე კომენტარს არ გავაკეთებ. მე საკრებულოს სხდომაზე უბრალოდ წავიკითხე ამ დადგენილების პროექტი. მეტი არაფერი მევალება", - ამბობს ვანო ჟორჟოლიანი. საკრებულოს აპარატში მხოლოდ იმას განმარტავენ, რომ დადგენილებაში შესულ ცვლილებას ბიუჯეტში ცვლილება არ გამოუწვევია, „რადგან ამის შიდა რეზერვი ბიუჯეტში არსებობდა", - ამბობს ვანო ჟორჟოლიანი.
საკრებულოს აპარატის უფროსისგან განსხვავებით, ქალაქის საკანონმდებლო ორგანოში განმარტავენ, რომ საწვავის ლიმიტის გაზრდა (და არა უბრალო განსაზღვრა) მიმდინარე თუ სამომავლოდ დაგეგმილ აქტივობებს უკავშირდება.
„უკვე აქტიური შეხვედრები გვაქვს ამომრჩევლებთან და ამიტომაც, აუცილებელი იყო საწვავის ლიმიტის დამატება. მოსახლეობასთან ჩვენი შეხვედრები ბიუჯეტში განსაზღვრული პრიორიტეტების მონიტორინგს უკავშირდება," - ამბობს საკრებულოს მაჟორიტარი დეპუტატი და ამავე დროს, საკრებულოს ფრაქცია „ერთიანი ნაციონალური მოძრაობის" თავმჯდომარე კახა ნემსიწვერიძე. ის ასევე, განმარტავს, რომ საკრებულოს დეპუტატებს მოსახლეობასთან მომავალშიც სისტემატიური შეხვედრები ექნება, რისთვისაც აუცილებელი იყო განკარგულებაში ცვლილებების შეტანა. ნემსიწვერიძე ირწმუნება, რომ მაჟორიტარების „აქტივობები" წინაარჩევნო პერიოდს არ უკავშირდება, რაშიც ეჭვი ეპარება საკრებულოს ოპოზიციონერ დეპუტატს.
„როდის იყო მინიტორინგს ან ანგარიშს აბარებდნენ მოსახლეობას? ეს მხოლოდ წინასაარჩევნოდ ხდება!", - აღნიშნავს საკრებულოს ოპოზიციონერი დეპუტატი, „ახალი მემარჯვენეების" წარმომადგენელი მამუკა მღვდელაძე.
„ჩვენ ანალოგიური შეხვედრები ყოველწლიურად გვაქვს მოსახლეობას
ავტორი: თეკლა მორგოშია