"მაყუთის" შოვნის ახალი წესი - ქუთაისში არაოფიციალური პარკირების ადგილები ოფიციალური ხდება
ქუთაისის მერიამ, რომელიც პარკირების ადგილების ერთ ლოტად გაყიდვის ინიციატიორია, ქალაქის მასშტაბით ავტოსადგომებისთვის განკუთვნილი ტერიტორიები განსაზღვრა. მერიის მიერ დადგენილ პარკირების ახალ ჩამონათვალში ის ტერიტორიებიც მოხვდნენ, რომლებიც აქამდე არაოფიციალურად მოქმედებდნენ.
ახალი წესის მიხედვით, ქუთაისში სულ პარკირების 182 ადგილი განისაზღვრა, რომელთაგან 126 საერთო სარგებლობისაა, ხოლო დანარჩენი სპეციალური ადგილების კატეგორიას მიეკუთვნება.
2012 წლის მონაცემებით, მერიას 31 მოქმედი და 24 უმოქმედო პარკირების ადგილი ჰქონდა გაიჯარებული. ასევე, არაოფიციალურად მოქმედი 17 ადგილი იყო რეგისტრირებული პარკირებად, ხოლო რეგისტრირებულ 16 ადგილზე ავტოსადგომები არ ფუქციონირებდა. ამავე პერიოდის მონაცემებით, 14 ადგილის იჯარით გაცემა იყო შესაძლებელი პარკირებად.
როგორც გაირკვა, ქუთაისში არაოფიციალურად მოქმედი პარკირების ადგილების უმეტესობა, მერიის მიერ წარმოდგენილ ახალ ჩამონათვალშიც არის მოხსენიებული. მაგალითად, ჩეჩელაშვილის ქუჩაზე, კლინიკა "ელჯის" წინ და ჭავჭავაძის უნივერმაღის შენობის დასავლეთით მდებარე ტერიტორიები, რომლებიც მანამდე არაოფიციალურად ფუნქციონირებდნენ.
პარკირების ადგილების განსაზღვრაში ერთდროულად მერიის რამდენიმე სამსახური იყო ჩართული. ტრანსპორტის სამსახურის უფროსის, ნიკა კეპულაძის ინფორმაციით, ტრანსპორტის სამსახური პარკირების ადგილების შერჩევაში იმ მოტივით მონაწილეობდა, რომ აღნიშნული ადგილები საქალაქო საავტობუსო და სამარშრუტო გაჩერებებს არ დამთხვეოდა. კეპულაძის განმარტებით, ახალი სისტემა ერთი შეხედვით თბილისისა და ბათუმის ანალოგიურია, თუმცა გაცილებით უფრო დახვეწილი და ქუთაისში მოსახლეობის სოციალურ პირობებზეა მორგებული.
ქუთაისის საკრებულოს სხდომაზე, პარკირების ადგილების განხილვისას, უმცირესობის დეპუტატების მხრიდან, პოლიტიკური განცხადებები გაკეთდა. საკრებულოს "ნაციონალმა" დეპუტატმა, გია უკლებამ პარკირების ახალი წესის უკან მოქმედი მაღალჩინოსნების ბიზნესიტერესებზე ისაუბრა. როგორც უკლებამ განაცხადა, პარკირების ერთ ლოტად გატანა ხელისუფლებისთვის "მაყუთის" შოვნის ახალი ხერხია.
"პარკირების ახალი სქემით გინდათ ბიზნესი აიწყოთ. ეს პროექტი არის ბუნდოვანი, რადგან რამდენადაც ვიცი, ადგილებიც კი არაა ბოლომდე განსაზრვრული. გარდა ამისა, პარკინგი ძვირდება და 50 თეთრი ხდება. კითხეთ ხალხს, რამდენად მოსწონთ ეს? ეს პროექტი თბილისის "სითი პარკიდან" გადმოიტანეთ, რისთვისაც ახლა თბილისის ყოფილ მერს პროკურატურასთან პრობლემები აქვს. ვერ ხედავთ, რა დარღვევები აღმოუჩინეს ამ კომპანიას, ასე რომ მისი ერთლოტად გატანა არის "მაყუთის" შოვნის ახალი სქემა, სხვა არაფერი," - განაცხადა გია უკლებამ.
ქალაქის აღმასრულებელი ხელისუფლება პარკირების საკითხში საკრებულოს საფინანსო-სარვიზიო კომისიის ყოფილმა თავმჯდომარემ, გოგიტა გოგელაშვილმაც გააკრიტიკა. როგორც გოგელაშვილმა აღნიშნა, ქალაქის ტერიტორიაზე პარკირების საერთო და სპეცადგილების განსაზღვრისას მერია საპატრულო პოლიციასთან შეთანხმებული არ ყოფილა. მისი მტკიცებით, თვითმმართველობას აღნიშნულ პროცესებში საპარტულო პოლიციის ჩართვას "საქართველოს კანონი საავტომობილო გზების შესახებ" ავალდებულებს.
გოგელაშვილი აცხადებს, რომ მან პარკირების ახლა წესთან დაკავშირებით ქალაქის აღმასრულებელ ხელისუფლებას კითხვებით, ჯერ კიდევ კომისიის თავმჯდომარეობის დროს, 2014 წლის 30 იანვარს მიმართა. გიგელაშვილის განცხადებით, მან მერიისგან პასუხი 21 დღის შემდეგ მიიღო, რასაც
ავტორი: დეა მანაგაძე