|
  • EUR 1 = GEL 3.649
  • USD 1 = GEL 3.1637
|

"რას ჩაშლის ეკონომიკის სამინისტრო, რეფორმას, თუ მის მიერ ჩატარებული შერჩევის შედეგს?"

ავტომობილების ტექნიკური ინსპექტირების პროცესში ეკონომიკის სამინისტროს ნეგატიური როლისა და გარკვეული მტკიცებულებების შესახებ საუბრობენ „საქართველოს ავტომობილების ინსპექტირების ორგანოების ასოციაციაში“. აღნიშნული ორგანიზაციის მიერ გამართულ პრესკონფერენციაზე მედიის წარმომადგენლებს თავისი პოზიცია გააცნეს დღეს 

 საქართველოს საავტომობილო ფედერაციის ვიცე-პრეზიდენტმა მევლუდ მელაძემ და ეკონომიკის სამინისტროსგან დაზარალებული კომპანიების წარმომადგენლებმა,  რომელთაც ერთი კვირის წინ სასამართლო პროცესი მოიგეს. 

თავის მხრივ,  განცხადებას ავრცელებს საქართველოს ავტომობილების ინსპექტირების ორგანოების ასოციაცია.   "ნიუპრესი" ამ განცხადებას უცვლელად გთავაზობთ.

"ეკონომიკის სამინისტრო არჩევანის წინაშეა. ნებსით, ან შესაძლოა, გარკვეული ზეწოლის საფუძველზე მან საფრთხის წინაშე დააყენა ავტომობილების ტექნიკური ინსპექტირების საკითხი, რეფორმა, რომლის შედეგად ქვეყნაში ეკოლოგიური ფონი მნიშვნელოვნად უნდა გაუმჯობესდეს, სატრანსპორტო საშუალებებით გადაადგილება კი უფრო უსაფრთხო  გახდეს. 

ორი კვირის წინ ეკონომიკის მინისტრს, გიორგი ქობულიასა და პრემიერ-მინისტრს, მამუკა ბახტაძეს ოფიციალურად ვთხოვეთ შეხვედრა. ჩვენი მიზანია ავტომობილების ტექნიკური ინსპექტირების სფეროში თანაბარკონკურენტული გარემოს შექმნა და იმ ტიპის რეგულაციების შემოღება, რომელიც ევროკავშირთან ასოცირებული ქვეყნის სტანდარტებს შეესაბამება და არა კერძო ინტერესებს, რომელთა არსებობას სერიოზული მტკიცებულებები ადასტურებს. მათ ნაწილს დღესვე წარმოგიდგენთ.

ჩვენ, ავტომობილების ინსპექტირების ორგანოების ასოციაცია ვაცხადებთ, ეკონომიკის სამინისტრომ საფრთხის წინაშე დააყენა რეფორმა, როდესაც ავტომობილების ტექნიკური ინსპექტირების სფეროში შემოიყვანა „საქართველოს ბანკის“ და „ალდაგის“ შვილობილი „პრემიუმ რეზიდენსი“, მოგვიანებით „გრინვეი საქართველოდ“ წოდებული კომპანია, რომელსაც აღნიშნულ სფეროში არამხოლოდ თეორიული და ტექნიკური ცოდნა არ გააჩნია, არ აქვს შესაბამისი სერვის ცენტრები, მეტიც, მათი მშენებლობის თანხმობაც კი არ გააჩნიათ. არ ჰყავს მომსახურე პერსონალი, მათი შერჩევაც ახლახან დაიწყო. მიუხედავად იმისა, რომ „გრინვეი საქართველო„ თავს ასაღებს უცხოური კომპანია Applus+-ის პარტნიორად, ავტომობილების ტექნიკური დათვალიერების სფეროში არანაირი საერთაშორისო გამოცდილება არ გააჩნია, თუმცა, ეკონომიკის სამინისტროს მიერ გამოცხადებული შერჩევის წესი სწორედ ამ გამოცდილებას მოითხოვდა, რის გამოც ჩვენი ასოციაციის ვერცერთმა წევრმა შერჩევაში მონაწილეობა ვერ მიიღო, „გრინვეი საქართველოს“ კი, რატომღაც სიტყვაზე ენდნენ.   

„გრინვეი საქართველო“ მხოლოდ ფურცელზეა უცხოური კომპანია „Applus+“-ის პარტნიორი, არ არსებობს მათი ერთობლივი მუშაობის არანაირი პროდუქტი ან შედეგი, არც კომპანია „Applus+“ ოპერირებს 70-მდე ქვეყანაში, როგორც ამის შესახებ „გრინვეი საქართველო“ აცხადებს.

ამ და სხვა, უამრავი მიზეზის გათვალისწინებით,  შეუძლებელია ლოგიკურად, რეფორმის ხელშეწყობის მიზნით შერჩეულად ჩაითვალოს „გრინვეი საქართველო“, რომელსაც რატომღაც მუშაობის ათწლიანი უფლება მიეცა, ასოციაციაში შემავალ, 20 წლიანი გამოცდილების მქონე, ტექნიკურად საერთაშორისო სტანდარტების შესაბამისად აღჭურვილ კომპანიებს კი მხოლოდ ოთხი წლით განუსაზღვრეს მუშაობის უფლება. გვაქვს გონივრული ეჭვი, რომ ოთხი წლის შემდეგ მათ საერთოდ უარი ეთქვათ აღნიშნულ სფეროში მუშაობაზე და მათგან გამოთავისუფლებული ხაზები ჩაანაცვლოს სახელმწიფოს მფარველობაში ღიად მყოფმა „გრინვეი საქართველომ“.  ასოციაციის წევრ კომპანიებს უკვე ხელოვნურად არ ეძლევათ ახალი ხაზების განვითარების შესაძლებლობა, რასაც ადასტურებს 20 სექტემბერს, თბილისის საქალაქო სამსახურის მიერ გამოტანილი გადაწყვეტილება, ეკონომიკის სამინისტრომ ასოციაციასთან სასამართლოში პირველი საქმე წააგო. სრულად დაკმაყოფილდა შპს "სასწავლო და საგამოცდო ცენტრი-პტი"-ს სარჩელი და ეკონომიკის სამინისტროს ამ კომპანიასთან ავტომობილების ინსპექტირების ცენტრის მოწყობისა და აღჭურვის თაობაზე ხელშეკრულების გაფორმება დაევალა.
შპს "სასწავლო და საგამოცდო ცენტრი-პტი" ეკონომიკის სამინისტროს მიერ გამოცხადებულ შერჩევაში მონაწილეობდა და თბილისში ინსპექტირების 7 ხაზით აღჭურვილი ცენტრის მოწყობას გეგმავს, რის შემდეგაც ასოციაციაში შემავალი კომპანიების საკუთრებაში იქნება 96 ხაზი. საქართველოში რეგისტრირებული მილიონი ავტომობილის ტექნიკური დათვალიერებისთვის კი 100 ხაზი კმარა.
ამ გადაწყვეტილებით სასამართლომ დაადასტურა, რომ ავტომობილების ინსპექტირების რეფორმის პროცესში ეკონომიკის სამინისტრო კანონშეუსაბამოდ მოქმედებდა.

არსებული სიტუაცია გვაიძულებს, ვიქონიოთ არგუმენტირებული ეჭვი, რომ ეკონომიკის სამინისტრომ ფაქტობრივად საეჭვო ინტერესების სანაცვლოდ  სასწორზე დააყენა რეფორმა. ვიმედოვნებთ,  სახელმწიფოს ინტერესებიდან გამომდინარე, უმოკლეს დროში შეიცვლება მიმდინარე რეფორმის პროცესში მიღებული სისტემური ხასიათის სადავო გადაწყვეტილებები, რათა ჩრდილი არ მიადგეს, ან არ შეაფერხდეს ავტოსატრანსპორტო საშუალებების ტექნიკური ინსპექტირების რეფორმის პროცესი და სრულად გაქრეს ბიზნესის ამ სფეროს არაეთიკური ქმედებებით მონოპოლიზებისა და კონკურენციის არსებითად შეზღუდვის მოლოდინი. წინააღმდეგ შემთხვევაში ჩვენი პროტესტი არ შემოიფარგლება მხოლოდ საქართველოს საკონსტიტუციო სასამართლოსა და თბილისის საქალაქო სასამართლოში", - აცხადებს "საქართველოს ავტომობილების ინსპექტირების ორგანოების ასოციაცია".

შეგახსენებთ, 1-ლი ოქტომბრიდან ავტოსატრანსპორტო საშუალებების პერიოდული ტექნიკური ინსპექტირების მესამე ფაზა ამოქმედდება.  

 

 

 

 

 

 

 

 

ავტორი: ნიუპრესი