ბლოგერობის ეკონომიკური სარგებელი?!
თავდაპირველად,
ჟურნალ „ლიბერალის" ვებ-რედაქტორი დაუკავშირდა, რომელიც მისი გვერდის
მკითხველი იყო და თანამშრომლობა შესთავაზა. ამჟამად ჟურნალ „ტაბულას"
ბლოგერია და ახალგაზრდული თემატიკით ინტერესდება. წერს პრობლემებზე, რომლებიც
ჩვენს თაობას აწუხებს.
ბლოგინგის
ისტორია საქართველოში 2005-2006 წლებში დაიწყო და მათმა რაოდენობამ ათასს გადააჭარბა. ინტერნეტი
ყველაზე თავისუფალი სივრცეა მსოფლიოში და ამ უპირატესობის გამოყენება
ქართველმა ბლოგერებმაც დაიწყეს, რაც მათი რიცხვის ზრდაზეც აისახა. სოციალური
მედიით სერიოზული მედია-გამოცემებიც ინტერესდებიან, რაც ინფორმაციის მიწოდების ხარისხს აუმჯობესებს. ბოლო დროს ბლოგერების მიმართ დაინტერესება მინისტრებმაც გამოხატეს. მაგალითად,
გარემოს დაცვის მინისტრი გოგა ხაჩიძე ბლოგერებს არაფორმალურ გარემოში
შეხვდა.
ბლოგერობას
ორი ტიპის სარგებელი აქვს: ინტელექუალური და ეკონომიკური.
ბლოგერებს უცხოეთში კარგი ანაზღაურება აქვთ. ბლოგს შემოსავლის რამდენიმე
წყარო აქვს: 1) ორგანიზაციის, პროდუქტის, მომსახურების ტიპური ბანერის (რეკლამის)
ბლოგზე განთავსებით მიღებული ანაზღაურება. 2) კონკრეტული „პოსტის"
გაყიდვა. 3) ორგანიზაციისთვის დაქირავებული ბლოგერობა და სოციალურ ქსელებში სარეკლამო გვერდების ადმინისტრირება.
ბოლო ერთი
წლის განმავლობაში, არაერთმა ქართულმა
კომპანიამ საკუთარი პროდუქტის რეკლამირება სოციალურ მედიას დაუკავშირა.
ბიზნესის პოპულარიზაციისთვის კორპორატიული ბლოგინგი და სოციალური
ქსელების ინსტრუმენტების გამოყენება ვითარდება. თუმცა, ქართული ბლოგერობის
ეკონომიკური სარგებელი გაცილებით დაბალია, ვიდრე - უცხოეთში. ამას რამდენიმე
მიზეზი აქვს. ახალი მედიის მკვლევარი
ნათია კუპრაშვილი ამბობს: „საქართველოში ზოგადად მედიასაქმიანობა
წარმატებულ ბიზნესად ვერ იქცა, სარეკლამო კალათაც მცირე გვაქვს. თავის
მხრივ, ბლოგერებიც არ გამორჩევიან სტაბილური, ხარისხიანი პროდუქციის მიწოდებით."
სარეკლამო
კალათის სიმცირესთან ერთად ბლოგერი
ანინა ტეფნაძე მიიჩნევს, რომ წვდომა
ინტერნეტთან არც ისე ბევრ ადამიანს აქვს. ის მცირე ნაწილი, რომელმაც
იცის რა არის ბლოგი, ყოველთვის არ ინტერესდება. „როცა შენს ბლოგს დღეში ორასი ადამიანი
სტუმრობს, ძნელია დაარწმუნო კომპანია, შენს გვერდზე სარეკლამო ბანერი
განათავსოს," - ამბობს ანინა ტეფნაძე.
ბლოგის სარფიანობას
მისი პოპულარობაც განაპირობებს. ახალგაზრდა ბლოგერი, „ლიბერთი" ბანკის
სოციალური პლათფორმის მენეჯერი რევაზ ბარამიძე მიიჩნევს, რომ ბლოგი პირველ
რიგში, მარტივად უნდა იკითხებოდეს. სოციალურ მედიაში გავრცელებულია გამოთქმა
3content is the
king”, ანუ მთავარი ყოველთვის შინაარსია. ბლოგი იმ შემთხვევაში გახდება პოპულარული,
თუ ზუსტ დროს ზუსტ თემაზე დაწერ და ასევე, გეყოლება სოციალურ ქსელებში ბევრი
მეგობარი, რომელებსაც „პოსტებს" გაუზიარებ.
რაც შეეხება
ბლოგერების ანაზღაურებას, ის თვეში საშუალოდ 400-500 ლარს შეადგენს, რაც
გაცილებით ნაკლებია იმ ქვეყნის ბლოგერების
შემოსავალზე, სადაც მედიაბაზარი კარგადაა განვითარებული. აღნიშნულ ქვეყნებში
ბლოგერების ანაზღაურებას (500-600 დოლარი) ბლოგზე განთავსებული რეკლამის
ღირებულებაც ემატება.
ბლოგერი რევაზ
ბარამიძე ამბობს, რომ სულ რამდენიმე პოსტი აქვს დაწერილი, რაშიც ანაზღაურება
მიიღო. „თითოეული
„პოსტის" ფასი 30-50 ლარია, გააჩნია ბლოგის შინაარსს," - ამბობს რევაზ ბარამიძე.
უცხოეთში პოპულარული
ბლოგერები არამარტო ეკონომიკურ, არამედ
ინტელექტუალურ სარგებელსაც იღებენ. ინტელექტუალური სარგებელი
გულისხმობს, ბლოგის საშუალებით საკუთარი პიროვნების პოპულარიზაციას,
შემდეგში მაღალ ანაზღაურებადი სამსახურის პოვნისათვის, რაც საკმაოდ კარგად
დანერგილი ტენდენციაა.
მედიის მკვლევარებისა
და ბლოგერების აზრით, საქართველოში ეს ჟურნალისტური პროდუქტი სარფიანი
გახდება მაშინ, როდესაც გაიზრდება ინტერნეტ-მომხმარებელთა რიცხვი. ასევე,
ადამიანები გასართობი საიტების გარდა, სხვა ისეთი ვებ-გვერდებით დაინტერესდებიან,
სადაც მნიშვნელოვანი მოვლენებია განხილული და სამოქალაქო პოზიციები არის
დაფიქსირებული. ბლოგერების ეკონომიკურ სარგებელში მნიშვნელოვან წვლილს
თავად ბლოგერებში ხედავენ. მედია მკვლევარი ნათია კუპრაშვილი ამბობს, რომ
ბლოგერმა სტაბილურად ხარისხიანი ინფორმაცია უნდა მიაწოდონ საზოგადოებას. ასევე, ბლოგინგი ეკონომიურ
სარგებელს მოიტანს მაშინ, როდესაც ქვეყანაში სარეკლამო ბაზარი გაიზრდება.
ბიზნესი კი რეალურად დაინტერესდება სოციალური მედიის შესაძლებლობებით
და არ იმოქმედებს გავრცელებელული კანონით - „არასდროს დააფასო და არ გადააფასო
სოციალური მედიის შესაძლებლობები."
ავტორი: თამთა თვალავაძე