ქუთაისში ცენტრალური ავტოსადგურის აშენება 2016 წლამდე გადაიდო
ქუთაისის ცენტრალური ავტოსადგურის შენობის მიმართ ინტერესი, თავის დროზე, არაერთ კომერციულ ფირმას და ხელისუფლებასთან დაახლოებულ პირს ჰქონდა. ამ მიზეზის გამო, ავტოსადგურის ის ტერიტორია, რაც მას საბჭოთა პერიოდიდან ეჭირა, დღეს რამდენიმე ნაწილადაა დაყოფილი. თითოეული მათგანის უკან ბიზნეს დაჯგუფებები დგანან.
ავტოსადგურის ტერიტორიის დიდი ნაწილი უჭირავთ შპს „გრანდ მოლს\" და „იბერიის ვარსკვლავს\". ამ უკანასკნელში, სავაჭრო ფართების გარდა, ავტოსადგურიცაა გახსნილი, რაც „იბერიის ვარსკვლავის\" და ავტოვაგზლის ადმინისტრაციას შორის წლების განმავლობაში დავის საგანს წარმოადგენს.
ავტოსადგურის მიმდებარე ტერიტორია „იბერიის ვარსკვლავს\" 2007 წელს, ქუთაისის მაშინდელი მერის, ნუგზარ შამუგიას გადაწყვეტილებით გადაეცა.
რაც შეეხება თავად სს ქუთაისის ცენტრალურ ავტოვაგზალს, მისი მშენებლობა შპს „კომფორტმა\" სამი წლის წინ დაიწყო. აღნიშნული ფირმა 2006 წელს ქალაქის მაშინდელმა ვიცე-მერმა გიორგი ჯიბლაძემ და პარლამენტარმა გია თევდორაძემ (მის ძმასთან ერთად) ჩამოაყალიბეს. „კომფორტში\" საკუთარი ინტერესები აქვს ქუთაისის ყოფილ მერს, ბესიკ ბრეგაძესაც. ბრეგაძემ კომპანიაში საკუთარი წილი, გასულ წელს, ქალაქის მერად არჩევის შემდეგ დათმო. თუმცა, თანამდებობიდან გადარჩეული ბრეგაძე (2013 წლის მარტში) ისევ „კომფორტს\" დაუბრუნდა.
შპს „კომფორტში\" აცხადებენ, რომ 2014 წლის ბოლოს მხოლოდ ავტოსადგურის შენობის პირველი სართული გაეშვება ექსპლოატაციაში, ხოლო საბოლოოდ შენობა 2016 წელს დასრულდება. განახლებულ პირველი კლასის ავტოსადგურთან ერთად „კომფორტი\", თანამედროვე სავაჭრო ცენტრს და სასტუმრო კომპლექსის აშენებას გეგმავს.
თუმცა, ავტოსადგურში დაწყებული სამშენებლო სამუშაოები დიდი ხანია შეჩერებულია. თუ რა გახდა მშენებლობის დაგვიანების მიზეზი, ამ საკითხზე „კომფორტში\" არ საუბრობენ. აღნიშნულზე ინფორმაციას ავტოსადგურის ადმინისტრაციაშიც არ ფლობენ.
„გაურკვეველი მიზეზების გამო მშენებლობა გაჭიანურდა. ამასობაში „იბერიის ვარსკვლავმა\" მშენებლობა დაიწყო და კიდეც დაასრულა. მანამდე „ოკრიბაც\" უფრო სწრაფად ააშენებს, ვიდრე ჩვენ,\" - ამბობს სს „ქუთაისის ცენტრალური ავტოვაგზლის\" დირექტორის მოადგილე სულიკო ფუტკარაძე.
შპს „ოკრიბა\" ავტოსადგურის მიმდებარე ტერიტირიაზე („გრანდ მოლის\" გვერდით 5 სართულიან შენობას (597 კვ.მ) აშენებს. აღნიშნული ფირმა თბილისში, დიდუბეში მდებარე ავტოსადგური „ოკრიბას\" მფლობელის, ზურაბ ყვავაძის საკუთრებაა.
„ოკრიბას\" სამშენებლო სამუშაოები 2013 წლის 22 მარტს დაიწყო და მას თბილისური ფირმა შპს „ერკერი\" ასრულებს. რიგორც ფირმის წარმომადგენლები აცხადებენ, მიმდინარე წლის აგვისტოს თვეში შავი კარკასის მშენებლობა დასრულდება და მშენებლობის შემდგომი ეტაპი დაიწყება.
თუმცა, ფირმაში აცხადებენ, რომ ჯერჯერობით, გადაწყვეტილი არაა, იქნება თუ არა აღნიშნულ შენობაში ავტოსადგური. ამ ეტაპზე, ცნობილია მხოლოდ ის, რომ შენობაში მრავალფუნქციური ბიზნეს-სერვის ცენრი განთავსდება.
ცენტრალურ ავტოსადგურსა და შპს „ოკრიბას\" შორის ნოტარიულად გაფორმებული აქტის მიხედვით, ზურაბ ყვავაძე ვალდებულებას იღებდა, რომ მისთვის გადაცემულ ფართს ავტოსადგურის მოსაწყობად არ გამოიყენებდა.
სს „ქუთაისის ცენტრალური ავტოვაგზალი\" ქუთაისში საბჭოთა პერიოდიდან ფუნქციონირებს. ავტოსადგურიდან სამგზავრო რეისები დასავლეთ და აღმოსავლეთ საქართველოს ყველა მიმართულებით ხორციელდება, გარდა ბათუმისა. ბათუმში გამგზავრების მსურველებს შპს „იბერიის ვარსკვლავი\" ემსახურებათ.
ავტორი: დეა მანაგაძე